Parochiecentrum St-Jozef
Contact : parochiecentrumSJ@telenet.be
Huishoudelijk reglement Tips & aanwijzingen Gebruiksovereenkomst & tarieven Kalender/Bezetting Foto's Contact
Het (wekelijks) secretariaat is gesloten tijdens de verlofperiode van 1 juli tot 15 augustus.
Voor inlichtingen: bel Charlie Eylenbosch 0488 985940
Er wordt geen contract meer opgemaakt voor een fuif en andere activiteiten die aanleiding kunnen/zullen geven tot geluids-en burenlast én andere ongeoorloofde praktijken zoals afval achterlaten, beschadigingen, e.d..
Etienne Van Laer - parochiecentrumSJ@telenet.be
Elke ongeloorloofde manipulatie die tot beschadiging en reparatiekosten leidt, valt ten laste van de huurder.
Er zijn 2 bakken voorzien die elk 15 l (minimum) tot 17 l (max.) olie moeten bevatten. Na gebruik moeten deze geledigd en proper gemaakt worden. (Liefst niet meer heet!). De rooster in de bak kan naar omhoog gekanteld worden om onderaan proper te kuisen van bezinksel. Er is een plastiek darm voorzien om rechtstreeks in olievat te laten lopen.
In de WC van de mindervaliden, bevindt zich een tafel voor het verzorgen van baby's. Gelieve na gebruik alles proper achter te laten en de tafel op te klappen.
Er is een aparte verlichting voorzien onder het afdak (fietsstalling) op 2 m hoogte aan de zijkant.De schakelaar staat vlak naast de lamp aan zijkant. Deze verlicht het afdak zelf + de toegang (van straat) naar de hoofdingang. (De laatste die weggaat schakelt deze lichten ook uit!)
Bij het verlaten van de zaal dient men er over te waken dat alle lichten binnen gedoofd zijn (ook WC’s). Teneinde niet in het donker te moeten zoeken om de sleutel op de buitendeur van de hoofdingang te steken blijft de verlichting onder de oversteek aan de buitendeur nog een 3 tal minuten branden! Erop letten dus dat binnen in de gang de schakelaar (links bij het binnenkomen) op “UIT’ staat !!
Er zijn twee nooduitgangen in het parochiecentrum. (Zie de aangebrachte pictogrammen)
Boven op het balkon is er ook nog een vensterdeur die eveneens als nooduitgang gebruikt kan worden maar deze geeft uit op het dak van de stooklokalen.
Alle afval dient door de gebruiker zelf verwijderd te worden. Van overheidswege en vanuit milieustandpunt wordt er op aangedrongen alles zoveel mogelijk te scheiden. (Etensresten voor dieren, plastiek, papier/karton, blik, glas enz…). Onder het afdak is een ruimte afgeschermd voor katten en honden om afval met etensresten tijdelijk (=hoogstens1 dag) onder te brengen. Op het kerkplein is een glascontainer voorzien voor wit en gekleurd glas (of flessen), waar u tijdens de dag (nachtrust niet verstoren!) het glas kunt in deponeren. Bij afrekening op dinsdagavond kunt u eventueel de laatste restafvalzakken meenemen. PMD-afval, papier en karton, … moeten steeds onmiddellijk meegenomen worden.
De lokalen moeten in zindelijke staat achter gelaten worden na de activiteit. Meestal volstaat het om ze met een veegborstel uit te vegen. Maar, als er dranken of etenswaren zijn gemorst, moeten de vlekken met nat opgekuist worden. Daartoe is het nodige kuismateriaal beschikbaar in de ruimte onder de trap.
De schikking van de tafels : 3 rijen van 11 in de zaal (met een tussenruimte van 1m , voor de opkuis) + 2 rijen van 6 op het podium en de stoelen : 14 stapels van 10 in de zaal na elke activiteit
De stoelen moeten per 10 op elkaar gestapeld worden. Voor het verplaatsen van zowel tafels als stoelen is een handige steekkar voorhanden, waarvan het draagvlak in de hoogte verstelbaar is naargelang van stoelen- of tafelvervoer. Dit beschermt de caoutchouen toppen, bespaart schroeven op de vloer en is vooral ergonomisch voor de rug. In de kleine zaal worden de tafels aan de zijkant gezet. Nooit tafels op elkaar (blad op blad !) plaatsen: is sletig en materiaalonvriendelijk indien nat/vochtig van afkuis.
In de GZ zijn 45 tafels (lichtgrijs) van 80 x 120 cm en 75 cm hoog.
In de KZ staan 18 tafels (bruin) van 70 x 110 cm en 74 cm hoog.
In het ganse complex zijn 307 stoelen (bruin en oranje) voorradig.
Er is een blauwe steekkar voor vervoer van stoelen en tafels. Men hangt gewoon de houder omhoog (tafels) of omlaag (stoelen). Er zijn 4 ladders voorradig van kort tot lang (dubbel).
Naast een steekkar is ook een handig karretje op 4 draaiwielen ter beschikking voor vervoer van allerlei gerief. In de keuken staan ter uwer beschikking: een bordenwarmer (200 stuks), een schotelverwarmer(bain-marie) evenals een diepvrieskist (groot) en kleine diepvriezer, 3 frigo's, een vuilzakhouder en 2 koffiezetapparaten(1 voor 55 tassen en 1 voor 100 tassen). Gebruik koffiezetapparaten: vullen met koud water, koffie in de filter (schijf bovenaan) doen en de schakelaar op "on" zetten. Hoeveelheden : 1 pakje voor 55 tassen en twee pakjes voor 100 tassen. De koffie is klaar na ongeveer 1 uur als het rode lampje brandt. Alles in de kasten en schuiven staat ter uwer beschikking, maar moet in dezelfde staat, op dezelfde plaatsen in dezelfde hoeveelheden achtergelaten worden. Achter de bar en in de ruimte naast de bar (GZ) zijn koelinstallatie en grote nieuwe frigo (1450 l) ter beschikking. Na gebruik uitkuisen en open laten staan voor verluchting en ontdooiing.
Voor een gemakkelijke toegankelijkheid van de hoofdingang is een hellend vlak voorzien (gehandicapten, rolstoelen, vervoerskar …).Een ladder en kruiwagen staan in de stookplaats naast hoofdingang. (Verwarming 1)Wij vragen dat u alle materialen en lokalen gebruikt ‘als een goede huisvader’ en met zin voor verantwoordelijkheid. Ze zijn er om met respect behandeld te worden.
Er zijn 5 brandblusapparaten aanwezig in het PC: in de keuken, in de GZ, in de KZ, in de inkomhal en boven in de traphal. Ze zijn aan de muur bevestigd en dienen bij brandgevaar gebruikt te worden volgens de instructies erop vermeld. In de GZ is tevens een brandweerslang in de rode kast aan de muur (tegen inkomdeur). in de keuken is ook een branddeken voorzien aan het linker doorgeefluik.
De vzw Parochiale werken heeft een verzekering afgesloten tegen brand voor alle gebruikers van het PC. Als huurder of gebruiker hoef je dus geen aparte verzekering hiervoor te nemen.
Gelieve ervoor te zorgen dat het geluidsniveau van de muziekinstallatie niet hinderlijk is voor de buren. Gelieve kinderen (ev. volwassenen) de straat bij avond niet te laten gebruiken als speelterrein, waardoor ballen of andere voorwerpen in de tuin van buren terecht komen met alle nadelige gevolgen van dien. Wildplassen in tuinen of tegen muren van kerk, parochiecentrum of buren of pesten, obscene gebaren of kwetsende uitspraken zijn oorzaak van burenlast. Voor zowel geluidshinder als andere overlast is de huurder aansprakelijk en kan er politioneel opgetreden worden. Hou buren dus liever te vriend.
In het hele complex is WIFI beschikbaar. De code om toegang te krijgen is geafficheerd en zal regelmatig gewijzigd worden.
En in uiterste nood: contactpersoon: Charlie Eylenbosch, tel. 053/660475, GSM: 0488/985940.
© 2020 - 2022 Alle rechten voorbehouden
Beheerder website: Dave Van Asten - Algemene voorwaarden
V.P.W DEKENAAT ASSE vzw - 0407959531